Sanja Doležal

Kako smanjiti tegobe u menopauzi

Ispunite ovaj upitnik i preuzmite smjernice u svakodnevnom životu koje će vam pomoći lakše se nositi s tegobama koje vam donosi menopauza. Brinite o sebi i uživajte u svojim najboljim godinama.


Promjene u lučenju hormona dovode do poremećaja menstruacijskog ciklusa i pojave prvih tegoba koje se ulaskom u menopauzu povećavaju.

Među najučestalijim simptomima su kronični umor, napetost i razdražljivost, nesanica, valovi vrućine, noćno znojenje i gubitak libida. Navedene zdravstvene tegobe razlikuju se pojavnošću i intenzitetom u žena, a mogu dovesti i do ozbiljnih psihičkih poremećaja poput anksioznosti i depresije.

Uz proces starenja, gubitak estrogena također je značajan čimbenik nastanka urogenitalne atrofije, osteoporoze, pretilosti, kardiovaskularnih i zloćudnih oboljenja. Stoga je u ovom osjetljivom razdoblju života svake žene važno ublažiti menopauzalne tegobe i smanjiti rizike za zdravlje koji su povezani s nedostatkom estrogena.


1. Jesu li žitarice prisutne u vašoj prehrani?

2. Koliko vode pijete?

3. Koliko kava dnevno popijete?

4. Koliko ste fizički aktivni?

5. Brinete li o prehrani


(c) PharmaS 2014. Sva prava pridržana.